2. |
Ренькас Б. Управлінська діяльність керівника загальноосвітнього навчального закладу в умовах профільного навчання [Електронний ресурс] / Б. Ренькас. // Витоки педагогічної майстерності. Серія : Педагогічні науки. - 2013. - Вип. 11. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vpm_2013_11_64 Проаналізовано основні складові системи управління організацією профільного навчання у загальноосвітньому навчальному закладі. Виокремлено коло проблем, з якими стикаються управлінці у процесі організації профільного навчання старшокласників. Серед них виділяються: неготовність шкільної адміністрації до організації профільного навчання, складність до профільної підготовки, значне інтелектуальне навантаження учнів профільних класів, узгодження освітніх потреб із нахилами та здібностями учнів тощо. Окреслено основні компоненти системи управління: психолого-педагогічний супровід, допрофільна підготовка, профільне навчання та виховання тощо. Відзначено основні форми роботи з організації профільного навчання старшокласників: традиційні та інноваційні, внутрішньо- та позашкільні (міжшкільні профільні групи, навчально-виховний комплекс, навчально-виробничий комбінат, навчання на базі професійно-технічних та ВНЗ. Звернено увагу на значну управлінську проблему – організацію набору до профільних класів. Зроблено висновок, що сучасна сфера загальної середньої освіти забезпечує різноманітність типів і видів закладів освіти, варіативність навчальних програм, створення умов для профільного навчання відповідно до здібностей та індивідуальних можливостей учнів.Проанализированы основные составляющие системы управления организацией профильного обучения в общеобразовательном учебном заведении. Выделен круг проблем, с которыми сталкиваются управленцы в процессе организации профильного обучения старшеклассников. Среди них выделяются: неготовность школьной администрации к организации профильного обучения, сложность с профильной подготовкой, значительное интеллектуальное нагрузки учащихся профильных классов, согласование образовательных потребностей с наклонностями и способностями учащихся и т.д.. Определены основные компоненты системы управления: психолого-педагогическое сопровождение, допрофильная подготовка, профильное обучение. Отмечены основные формы работы по организации профильного обучения старшеклассников: традиционные и инновационные, внутри- внешкольные (межшкольные профильные группы, учебно-воспитательный комплекс, учебно-производственный комбинат, обучение на базе профессионально-технических и ВУЗ. Обращено внимание на значительную управленческую проблему - организацию набора в профильные классы. Сделан вывод, что современная сфера общего среднего образования обеспечивает разнообразие типов и видов образовательных учреждений, вариативность учебных программ, создание условий для профильного обучения в соответствии со способностями и индивидуальных возможностей учащихся.Analysis of the main components of the organization's management system of school education in secondary schools. Among them are: lack of readiness of the school administration for the organization of school education, the complexity of the preparation of a profile and a significant intellectual challenge students specialized classes, matching educational needs with the inclinations and abilities of students, and so on. The main components of the control system: psychological and educational support, training, specialized education and training. Marked the main forms of the organization of school education high school students: traditional and innovative, internally and externally school (interscholastic profile group educational complex, educational production plant, training at the vocational and higher education institutions. Attention is given to significant management problem - the organization set in specialized classes. concluded that the current scope of secondary education provides a variety of types and kinds of educational institutions, the variability of training programs, the creation of conditions for school education in accordance with their abilities and capabilities of individual students.
|